Vozaj me nježno

Može li vrijednost nabave službenih vozila u Gradu Zagrebu biti viša od jednogodišnjeg budžeta Ureda predsjednice Republike?

Novca ima, samo ne stiže do krajnjih korisnika, povjerili smo ga ljudima bez skrupula. Političarima koji prvo misle na sebe i svoje potrebe, visoko cijene svoju sigurnost i udobnost. Skupo nam naplaćuju svoju viziju i misiju služenja javnom dobru. Potvrđuje nam to javna nabava službenih vozila za Grad Zagreb, Holding i druge gradske službe. Petmetarske limuzine, rastrošna terenska vozila, pogon 4 x 4, na stotine 'konja', blještavi aluminijski kotači, automatski mjenjači brzina, kožne obloge, luksuzna sigurnosna oprema..., zvuči kao menadžerski vozni park uspješne multinacionalne kompanije ili međunarodne banke.

Zašto čak i lokalni političari, dužnosnici i direktori žele u javnosti ostavljati dojam uspješnih menadžera, tajkuna, burzovnih mešetara ili dioničara? Jesu li to kompleksi, traume iz djetinjstva? Zašto novac građana troše na luksuz, neprimjeren stvarnom stanju u gradu i državi? Može li si prezaduženi grad poput Zagreba dopustiti samo za vozila trošak koji nadmašuje, primjerice, jednogodišnji budžet Ureda predsjednice Republike?

Naslušali smo se već svih prigodnih opravdanja: skuplja i kvalitetnija vozila su, ustvari, štedljivija i racionalnija nabava, službena vozila prelaze tri do četiri puta veću kilometražu godišnje od prosjeka, riječ je o leasingu, nakon isteka 48 mjeseci vozila se više ne isplati održavati... Malo tko više vjeruje u nemušta opravdanja za uživanje u neprimjerenom i – što je važnije – nezasluženom luksuzu. Automobilske kuće najviše vole takve narudžbe, javnu nabavu, leasing paketi vrhunska su zarada za agencije i zastupnike proizvođača, tek nešto jeftinije i povoljnije od rent-a-cara. Takav način zakupa ili najma vozila u razvijenom zapadnom kapitalizmu mora imati opravdanje u postizanju visoke zarade, u koju se ukalkulira trošak amortizacije sredstva za rad, službenog vozila. Koliko su u Hrvatskoj (svi) političari doprinjeli boljitku nacije vozeći se u (pre)skupim limuzinama, znate i sami.

Istovremeno, prosjek starosti voznog parka u Hrvata narastao je na 12,5 godina. Zašto to zabrinjava državu? Nakon deset godina starosti više se ne plaća godišnji porez na motorna vozila, Ministarstvu financija prijeti manjak od 145 milijuna kuna. Nije teško pretpostaviti da će se vladajuća ekipa već nekako dosjetiti kako namiriti taj gubitak, duboko zavaljeni u kožna sjedala, iza zatamnjenih stakala klimatiziranog mobilnog ureda. Neće narodu olakšati kupnju novog automobila ili, nedaj Bože, smanjiti davanja. Oni ne znaju koliko stoji zimska guma za luksuzni terenac, ne zanima ih cijena godišnjeg servisa za automobil prestižne marke, ne pitajte ih kako održavati staru kramu zamjenskim ili rabljenim rezervnim dijelovima. Oni će se i dalje voziti luksuzno. A nas će vozati.   

Pozvali smo danas članove i simpatizere da ne potpisuju internetsku peticiju za smjenu ministra mirovinskog sustava Marina ... (opširnije)

U Karlovačkoj županiji, kao i drugdje u Hrvatskoj, nije ni obilježen današnji Svjetski dan hospicija i palijativne ... (opširnije)

Predsjednik Strane umirovljenika Lazar Grujić je na proslavi 25. obljetnice stranke rekao da se SU od svog ... (opširnije)

Stranka umirovljenika obilježava 25. obljetnicu djelovanja i opstojnosti na političkoj sceni Republike Hrvatske i tim povodom ... (opširnije)

Na ponos Stranke umirovljenika naš glavni tajnik Mladen Novosel je licencirani pilot dronova. Na ponos nam ... (opširnije)

  Među prioritetima koje je predsjednik SU-a Lazar Grujić predstavio koordinatorici razgovora Višnji Stanišić (SUH), istaknuti su rast udjela prosječne ... (opširnije)

Svim starijim građanima Stranka umirovljenika čestita naš dan, 01. listopada, Međunarodni dan starijih osoba Podignimo svijest ... (opširnije)

U razdoblju od kolovoza prošle do kolovoza ove godine domovi za starije osobe u Hrvatskoj su ... (opširnije)

Dragi članovi stranke, simpatizeri i svi drugi čitatelji, Stranka umirovljenika (SU) je u ponedjeljak u prostorijama Sindikata ... (opširnije)

Stranka umirovljenika i tri udruge - dvije zaštićenih najmoprimaca iz Zagreba i Rijeke, te iz Sindikata umirovljenika Hrvatske održale su ... (opširnije)