Mirovinskom Kukuriku reformom do novog udara na umirovljenike
Da se radi o kopiranju MMF-ovih metoda „rješenja“ problema i još jednoj bezočnoj pljački Hrvatskih umirovljenika jasno je već i iz niza lansiranih spinova iz Vlade koje smo imali priliku posljednjih mjeseci slušati ili čitati, a redom završavaju kako za mirovine godišnje treba cca 35 milijardi kuna kojih u proračunu nema budući se iz uplata svih osiguranika na godišnjoj razini uprihodi svega cca 20 milijardi. Da je stvarna nakana ove Vlade da mirovine imaju daljnji trend pada (već sada su ispod bijednih 39% od prosječne plaće) jasno je i iz njihova radnog prijedloga za usklađivanje istih samo sa rastom troškova života. Radi se dakle još jednom o igri statističkim podacima koji naravno uvijek daju sliku kakvu želi onaj koji istima manipulira. Dokaz za to je da su na sličan način usklađivanja samo u posljednjih nekoliko godina mirovine zaostale nešto više od 10-ak posto za realnim plaćama.
Kako je Kukuriku koalicija u predizbornom vremenu obećavala isključivo rast mirovina ovo što sada predlažu uz prešutnu potporu eutanaziranog HSU-a je samo još jedna u nizu njihovih prevara. Da se doista imalo volje krenuti sa usklađivanjem mirovina u korist umirovljenika onda bi se s obzirom na dosadašnji način obračuna koji je uvijek bio na štetu umirovljenika ista usklađivala polugodišnje ili kvartalno, i to sa najpovoljnijim izračunom u odnosu na povećanje plaća, rast troškova života ili rastom BDP-a. BUZ-ovim prijedlogom usklađivanja bi se primjenom najpovoljnijeg izračuna postigao realni rast mirovina od 1 – 2% na razini godine čime bi i se uz druge mjere koje predlažemo vrlo brzo i bez stvaranja proračunskih dubioza postigao rast prosječne mirovine do 50%, a onda nastavio i do cca 70%od prosječne plaće u RH što je relativno brzo ostvarivo. Sa Kukuriku modelom usklađivanja mirovina bi se pretvorila u socijalu što je za umirovljenike apsolutno neprihvatljivo, a evo primjera i zašto.
Ako kao polazište uzmemo današnju prosječnu neto plaću od 5.200,00 kn za koju se mjesečno u mirovinski fond izdvaja cca 1.500,00 kn onda bi se revalorizacijom navedenog iznosatijekom 40 godina i uz godišnju stopu prinosa od 3 - 5% došlo do sume od koje bi svatko sa 40 godina staža mogao imati prosječnu mirovinu (tijekom slijedećih 20 godina) čak veću i od današnje prosječne plaće. Ako znamo da je prosječna životna dob u Hrvatskoj za muškarce 79 godina a za žene 83, te da umirovljenjem sa navršenih 65 godina ili 40 godina staža preostaje prosječno za „uživanje“ mirovine 14 godina za muškarce, a za žene 4 godine duže, onda je i više no jasno kako postoji ogroman nesrazmjer između uplaćenog iznosa u mirovinski fond i onog što se kroz mirovine „primi natrag“. Nije dakle ni potpunom laiku teško izračunati za koliko su zapravo naši umirovljenici stvarno oštećeni tijekom prethodnih dvadesetak godina.
Kako bi svoj naum mogli što lakše sprovesti Kukurikavci su bez ikakvog obrazloženja izbacili BUZ (kao osnivača) iz Nacionalnog vijeća za umirovljenike i starije osobe, no to im sigurno neće pomoći da naša riječ dopre do onih koji će znati valorizirati svačiji rad, posebno onih poput HSU-a i Silvana Hrelje koji su se prodali za šačicu sinekura