Bliži li se kraj Hrvatskoj brodogradnji
Obrazloženje Vlade kako se odlučila za Danka Končara zato jer nastavlja brodograđevnu djelatnost, a onda i najava potonjeg kako će za svoju kompaniju naručiti gradnju dvaju tankera je čitajući između redaka zapravo jasna najava kraja priče o brodogradnji u Trogiru. Prebacujući tako odgovornost za gašenje brodogradnje na „druge“ (Končar, Debeljak, Škegro…) svi će odgovorni za ovu nakaradnu priču nastojati oprati ruke. SDP jer još 2001. potpisujući SSP (Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju) sa EU nije uopće pokrenuo najavljeni proces restrukturiranja brodogradnje, a sadašnji sa Milanovićem na čelu jer nastavlja gdje su prethodnici stali budući u međuvremenu ni Sanaderova Vlada nije doslovno ništa uradila za svojeg mandata. Kukuriku Vlada je usprkos gorljivim najavama otišla čak i korak dalje zadržavši u trogirskom škveru dokazano nesposobnu Upravu, uz tek zamjenu članova NO, dakako svih po stranačkom ključu, što znači i bez ikakvih stručnih kompetencija. Zdrav razum naprosto ne može shvatiti ni opravdati zašto se uopće zadržavaju uprave koje su omogućile enormnu financijsku korist mnogim kooperantskim tvrtkama a škverovima gubitke, neki čak i višestruko veće od vrijednosti temeljnog kapitala uz blagoslov vlasnika – države, k tome i uz managerske plaće za sve odgovorne,.
Kukuriku Vlada iz samo njima znanog razloga ne želi javnosti obznaniti da je Hrvatska u pregovorima vezanim uz poglavlje 8., dijelu koji se odnosi na brodogradnju, ničim izazvana prihvatila smanjiti broj navoza što po logici znači automatsko zatvaranje više njih. I umjesto da kao odgovorni vlasnik brodogradilišta, jasno kaže koji navozi ostaju a koji se uz „Kraljevicu“ gase uz jasno obrazloženje i iznađen supstitut, oni i dalje glumataju kako nastoje iznaći rješenja za održavanje svih navoza što je notorna neistina i krajnje neodgovorno, i dakako, sve na teret poreznih obveznika. U prilog tvrdnji da će neminovno doći do zatvaranja niza škverova ide i jedna Odluka Sanaderove Vlade od prije pet godina kojom se između ostalog kupca brodogradilišta ničim ne obvezuje zadržati brodograđevnu djelatnost kao ni djelatnike……reklo bi se… Pametnome dosta!
„Kraljevica“ je već oplakana, „Brodotrogir“ nestaje u ritmu Allegro, a „Brodosplit“ će očito u ritmuPresto budući vrijeme za ispunjenje svih EU „muzičkih“ želja ističe u lipnju 2013. Za kraj priče o brodogradnji čeka se još samo da Vlada i formalno sklopi ugovor sa DIV-om, sretnim dobitnikom „Brodosplita“, čime se vjerojatno daje znak za početak jedne još zanimljivije „igre“,.. one „narodne“.