Kad informatičari postaju odgojitelji i pedagozi

Rad s djecom je vrlo osjetljiv i odgovoran, a jedan je od razloga što godinama svi skupa osjećamo posljedice tog rada ili bolje rečeno odgoja. Stoga neprestani eksperimenti u školskom sustavu začuđuju. Mislimo pri tome na uvođenje pa ukidanje opisnih ocjena, forsiranje terenske nastave, školskih izleta u inozemstvo pa do pojedinačnih slučajeva ulaženja u školske programe poput građanskog odgoja u Rijeci. Osobito je u tom kontekstu zanimljivo nametanje tablet računala učenicima prvih razreda osnovnih škola. Tako smo svjedocii kako je čak i ministrica potegnula iz Zagreba do Dubrovnika kako bi u ponedjeljak prije podne bila s prvašićima u jednoj osnovnoj školi za život!? Za očekivati je kako je na put krenula u petak poslije radnog vremena te boravak iskoristila i za upoznavanje na licu mjesta s baštinom i djelom Benedikta Kotruljevića ili Ivana Gundulića. Ipak vjerojatnost za to je vrlo mala jer opće je poznato kako ministrica malo drži do povijesti i tradicije jer je potpuno uronjena u svoj informatički svijet i područje koje uporno popularizira skraćenicom, naravno stranom, STEM.

No ako se složimo da je koliko toliko iskusna znanstvenica činjenica je kako je u radu s djecom pedagoški osakaćena i neiskusna. Unatoč tome natura beskompromisno svoje ideje i stavove. Vjerojatno joj nije poznato kako je iskustvo i najstroža učiteljica! Prvo ti daje pljusku, a potom očita lekciju. Pri tome mislimo na nametanje elektroničkih uređaja u nastavi za štobrojne znanstvene studije dokazuju o štetnosti na razvoj psihomotorike i koncentracije osobito u dječjoj dobi. Umjesto da prvašići razvijaju finu motoriku i uče pravilno pisati, lijepo pjevati i slikati, nauče prednosti tjelovježbe i naravno upoznaju svoj materinji jezik i osnovne geografske pojmove i povijesne činjenice o svojoj domovini. Nipošto to ne znači kako ne treba ići u trend s tehnologijom i novim izazovima ali u prvom razredu promovirati tablete potpuno je promašeno. Trudili smo se pronaći i didaktičko-pedagoško pojašnjenje ovakvog pristupa u nastavi prvoškolaca ali nismo uspjeli ništa pronaći. Stoga se opravdano bojimo da je na djelu samovolja i osobni hir pojedinca, a negativne posljedice ćemo svi osjećati. Možda je jedan od razloga i materijalni jer je općepoznato iz koje stranke ministrica dolazi i da im je novac i trgovina na prvom mjestu. A imajući na umu nabavu velikog broja računala i ostale informatičke opreme nije zanemariva i provizija. Koja umjesto u stranačkom sefu možda završi i kod pojedinih visokopozicioniranih stranačkih dužnosnika.